KR Marketing

Artykuły SEO w TOP10 a konwersje – czy tworzenie takich treści ma sens?

  • Home
  • SEO
  • Artykuły SEO w TOP10 a konwersje – czy tworzenie takich treści ma sens?
  • 1 stycznia, 2024

Artykuły SEO w TOP10 a konwersje – czy tworzenie takich treści ma sens?

Artykuły SEO w TOP10 a konwersje – czy tworzenie takich treści ma sens?

Zastanawiasz się, czy artykuły SEO pomogą znaleźć Cię Twoim potencjalnym klientom? Jakie mają one znaczenie w sprzedaży i marketingu?

Artykuły pod SEO – czy przynoszą konwersję?

W swojej karierze zawodowej, przez dość spory okres zajmowałem się content marketingiem, gdzie pisałem artykuły/porady na blogi firmowe, generując tym samym ruch dla moich pracodawców.  Niektóre artykuły bez promocji zyskiwały po kilka tysięcy wizyt miesięcznie (i dalej zyskują), a tym samym blog stanowił główne źródło dla ruchu. Poniżej kilka projektów i ogólnodostępnych danych, które potwierdzą ten fakt:

artykuly-seo

artykuly-pod-seo

Aczkolwiek, najlepszą rekomendacją jest to, gdy ktoś znajomy podziękuje mi we wiadomości prywatnej za wytłumaczenie niektórych zagadnień, na które napatoczył się w Internecie, bo wyszukiwarka mu to zaproponowała :). I w tym tkwi tak na prawdę sekret, artykuły SEO w TOP10. Ale odpowiadając na pytanie – czy przynoszą one konwersję? Odpowiem tak, ale to w dalszym ciągu bardziej budowanie świadomości marki, niż trafianie w potrzebę klienta. Kwestia jak nawiniemy “makaron na uszy”. Artykuły pod SEO lepiej działają w przypadku sprzedaży produktów, niż usług, ale o tym więcej opowiem Wam za chwilę.

Artykuły SEO i ich miejsce w Twoich kampaniach marketingowych

Załóżmy, że chcesz promować działania swojej usługi. Tutaj, jeżeli klient będzie chciał skorzystać z Twoich usług, to raczej będą go interesowały Twoje realizacje, case study, opinie w Internecie, cena, polecenia przez znajomych itd. I takie doświadczenie mam przynajmniej z branży ubezpieczeniowej, gdzie wykładając zjawiska związane z zakresu ubezpieczeń, artykuły pod SEO przynosiły mi konwersję, ale stosunek konwersji do kliknięć to nie było źródło, w które w takim przypadku polecałbym inwestować, bo są znacznie tańsze metody pozyskiwania klientów w określonym budżecie (artykuły po 5000 znaków kosztują od 200 PLN netto, lepiej płacić ludziom za polecenia usług – wyjdzie taniej i szybciej).

Natomiast w przypadku produktów, jeżeli będziemy chcieli napisać je sami, na pewno będzie działało to bardzo fajnie pod kątem rynku produktów DIY (czyli zrób to sam). Osoby poszukując informacji np. “jak zbudować saunę” będą poszukiwały artykułu, który przeprowadzi ich przez ten proces. Jeżeli zrobimy dobry poradnik, w którym to opiszemy i przedstawimy nasz produkt “załóżmy wkrętarkę” jaką ta, która ma wyjątkowe zastosowanie do budowania saun prawdopodobnie ją zakupi, bo będzie chciał zrobić to po swojemu korzystając z Waszej wkrętarki. Tym są dobre artykuły SEO. Znajdujemy problem, ktoś poszukuje odpowiedzi, my odpowiadamy na ten problem, jednocześnie prezentując nasz produkt jako środek do celu.

Artykuły sponsorowane SEO – czym one są?

Mogą to być artykuły opublikowane na innych portalach za opłacą, które wzbogacają nasze zaplecze linków lub po prostu artykuły na naszej stronie, które wrzucimy w promocję. Najlepszym sposobem na promocję takich artykułów (jeżeli widzimy potencjał, że wiele osób z niego konwertuje), jest promocja w kampanii SEM lub na Facebooku! Jeżeli chodzi o kampanie Google/Microsoft, temat prosty – wybieramy frazy SEO, na które się nakierunkowujemy a miejscem docelowym kampanii jest nasz artykuł. Artykuły pod SEO, o ile są w jakimś stopniu intrygujące i promowanie ich na Facebooku przynosi ciekawy efekt – po pierwsze, kliknięcia, a po drugie – budujemy sobie grupę niestandardowych odbiorców, którzy reagują z tą tematyką i finalnie ślemy im reklamy właśnie tego produktu, który jest związany z artykułem.

Artykuły SEO – w czym tkwi sekret, aby znaleźć się w TOP10

Tutaj trzeba zaspokoić 2 rzeczy – rozwiązać problem użytkownika/odpowiedzieć na jego pytanie i dostarczyć odpowiednią dawkę danych dla algorytmu, żeby zrozumiał, że to jest właśnie o tym :). W naszym celem mimo wszystko jest nie pisanie dla pisanie, ale pisanie dla jakiejś konwersji. Jak umiejętnie połączysz te 3 elementy, no to wtedy to zadziała.

Jeżeli chodzi o konstrukcje artykuły, to musi występować w nim słowo kluczowe, z odpowiednim natężeniem i umiejscowieniem, w treści i na obrazach, URL, czy innych miejscach, ma być zrobione w nim odpowiednie linkowanie i musi być odpowiednio długi. To zapewnia wyświetlanie artykułu dla potencjalnych klientów. Ale zapewne artykuły SEO mają konwertować. Dlatego tutaj będzie Ci potrzebny dobry CTA, czyli stały element, który zachęca ludzi do kontaktu z Tobą, widoczny na końcu lub w trakcie czytania artykułu.

Tak a pro po, jeżeli potrzebujesz wsparcia marketingowego, to zachęcam do kontaktu. Sekcja komentarzy też przynosi cuda, bo dzięki temu, jeżeli Twój artykuł pod SEO jest gorszej jakości, ale generuje dużą aktywność, też zyska w rankingach. Tam też możesz umieścić swój produkt, który chciałbyś finalnie zareklamować z koszyka. Czasami artykuły pod SEO są też swego rodzaju recenzjami produktu, które też pomagają w jego zakupie. Wiele dobrych artykułów po prostu można znaleźć w Internecie (link dla leniwych). Artykuły SEO budują też świadomość Twojej marki, dlatego robią to, zmieniasz swój wizerunek na firmy bardziej profesjonalnej i tej, która wie jak to właściwie robić.

Choć ostatnio, podświetlanie wybranych odpowiedzi przez Google na niektóre pytania powoduje, że wiele osób staje na przeglądarce, w której wpisuje daną frazę i od razu widzi jednozdaniową odpowiedź. Stąd też kliki przyciągają te bardziej rozbudowane, na które nie odpowiemy jednym zdaniem.

Masz dodatkowe pytania i wątpliwości, nie krępuj się zapytać lub skontaktować ze mną. Dzięki za uwagę!

Prev
Next
Drag
Map
Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
Click outside to hide the comparison bar
Compare